Pentru postarea de astăzi m-am gândit să preiau o temă lansată de soțul meu. M-aș bucura să aflu că aveți în apropiere un magazin pe care vă puteți baza. Noi avem. Mare lucru în situația creată de această pandemie.
Ne puteam baza pe magazinele de proximitate ?
Întotdeauna am apărat magazinele de proximitate. Mi se par o completare firească și un punct de conexiune în cartierul restrâns. Desigur, vorbesc de acel comerciant serios și responsabil de la parterul blocului sau colțul străzii. Acel comerciant care acoperă niște necesități care alege să facă asta pentru un venit lunar onorabil și se comportă în consecință.
Aș fi putut să vă dau 100 de argumente pentru care magazinul de proximitate trebuie să existe, însă niciodată nu m-aș fi gândit că poate juca un rol vital pentru noi.
Cum trebuia să ne prindă această criză?
Fiecare stradă sau mic cartier trebuia să aibă minim un magazin de proximitate. Proprietarul magazinului trebuie să fie o persoană serioasă, responsabilă și onestă. Să existe o comunitate online cu toți cei care locuiesc în cartier, indiferent de statutul social sau educație. Cei care nu au posibilități tehnice să comunice prin intermediul vecinilor, copiilor și/sau nepoților.
Rolul magazinului de proximitate în criză
Toate cumpăraturile să se facă de la magazinul de proximitate de care alegem să fim legați. Prețurile (volume mari în timp scurt) să nu difere foarte mult de cele de la hipermarket . Prin comunicare, indiferent de canal, să anunțăm ce avem nevoie și să primim informații când am fost programați să mergem să le luăm, fără să intrăm în contact cu cineva. Cei care nu-și pot ridica cumpărăturile să le fie livrate acasă sau să fie ajutați de cei din cartier.
Beneficiile cu magazinelor de proximitate în pandemie:
- Limitarea contactelor
- Izolarea focarelor
- Achiziția corectă și echilibrată a produselor necesare
- Liniștea psihologică
- Coeziunea socială
- Scăpăm rapid de pandemie
- Mai uniți și mai responsabili
Dacă s-ar întâmpla aceste lucruri, noi vom înțelege să sprijinim ca acestea să nu fie închise, iar ei (proprietarii magazinelor) vor înțelege rolul și rostul – altul decât cel de a profita (nu intru in detalii) și de a avea o atitudine incorectă. Important: Cred că totul ține de educație și de înțelegerea rolului și rostului asumat.
Sursa articolului: Revista Careers & Business